2015. október 13., kedd

Membrán vezérlés 3.rész

Hosszas szünet után erőt vettem magamon, és visszatérek. Innentől igyekszem  rendszeresen életjelet adni magamról, bár ez az új munkahely, és a szombati járműrestaurátori képzés mellett nem lesz egyszerű, de majd megoldom valahogy. Most pedig a lényegre térek!

Az eddigi szerencsétlenkedések, és sikertelenségek után a membránosítandó henger a sarokba dobva pihent, rá se néztem, nem akartam magamat felidegesíteni vele, de egy kis kiruccanás a méhtelepre nem vár fordulatot hozott az ügyében.

Egy egykor szebb napokat látott polini hengerszett membránnal hengerfejjel, egy hiányos dellorto karburátorral mindössze egy ezresért... :D

A most talált membrán alul, és az eddigi próbálkozásban résztvevő felül. Van különbség.


A henger belseje teljesen kuka volt, így nem volt kérdés hogy mi vár rá. Kb másfél óra alatt a membránház tölcsérét sikerült kiműteni az öntvényből, így már csak össze kellett hozni az Izs sajátjával.


Először egy talpat akartam hegeszteni a tölcsérre, és egy felcsavarozható csonkot gondoltam, hogy kialakítok, de a membrán mérete miatt mindenképpen faragni kellett a hengerből, így a visszaalakíthatóság lehetősége eleve elveszett, ezért úgy döntöttem maradandót alkotok, és a csonkot közvetlenül a hengerhez hegesztem, majd kézi maróval ledolgozom róla a fölösleget.


Időközben szereztem egy BVF 30N2-5 ös karbit, mivel rájöttem, hogy a 36-os Mikuni túl nagy lenne, nem tudná kihasználni, de az MZ karbival, megmarad a "veterán" jellege is, ráadásul mondhatni egy tőről fakad mivel az MZ is a DKW-tól eredeztethető ahogyan az Izs is.


Ezután már csak a karbi csonkot kellet elkészíteni, amit az eredeti csonk felhasználásával hoztam létre, Elvágtam ahol kell és egy vastag alu lapot kapott helyette. Belülről még kézi maróval kell vele egy keveset foglalkozni, de a fúróba fogott marófejjel nem tudok aprólékosan munkálkodni, úgyhogy majd be kell kéreckednem valahová ahol van megfelelő szerszám hozzá.


Apránként csak összeáll. Már csak egy alapos marózás, hogy minden összeilljen, az áramlásnak ne állja semmise az útját, gyöngyszórás a kinézet miatt, végül pedig egy fúrás és a henger késznek nyilvánítható.


 

3 megjegyzés: